۲۰ حرفی که نباید به طراح گرافیک گفت ولی احتمالا می‌گویید

 


طراحی در دفترِ کار گاهی سخت می‌شود. این را می‌دانیم، چون از طراحان پرسیده‌ایم.
بله می‌دانم. گاهی ارتباط برقرار کردن با طراحان گرافیک کار سختی است. آنها اصطلاحات و نرم‌افزارهای خاص خودشان را دارند که ممکن است شما سر در نیاورید. برای همین مهم است که سوالات درستی بپرسید که به پیشرفت پروژه و رسیدن به یک نتیجهٔ رضایت‌بخش برای همه کمک کند.

 

۱. نگویید: «هنوز متن را تکمیل نکرده‌ایم، ولی می‌شود یک پیش‌طرح بزنی؟»
چرا؟ کارشناسان بازاریابی جملهٔ مشهوری دارند که «حکمران، محتوا است.» طراحی باید بر محور محتوا انجام شود نه برعکس. اینکه محتوا به بهترین شکلش ارائه شود بهتر است تا اینکه آن را در یک طرح موجود بچپانیم. جدا از اینکه برگشتن و اصلاح طرح برای تناسب با متن، هم برای طراح و  هم شرکت شما وقت‌گیر است.

 

واکاوی 20 حرفی که نباید به طراح گرافیک گفت ولی احتمالا می گویید


۲. نگویید: «می‌شود لطفا یک کار فوری انجام دهی؟»
چرا؟ مطمئنید می‌خواهید فوری باشد؟ اصلا می‌دانید چه کارهایی دارد؟ طراح شما احتمالا با رغبت می‌پذیرد که یک کار اضافی در اینجا یا دستکاری کوچکی در آنجا انجام دهد، ولی ممنون خواهد شد اگر بپرسید که چقدر وقت خواهد لازم داشت. طراحان می‌توانند تخمین خوبی بزنند و زمان لازم را به شما بگویند.


۳. نگویید: «می‌شود در فرمتی قرارش بدهی که بتوانیم ویرایش کنیم؟»
چرا؟ اگر فایل منبع قابل ویرایش را می‌خواهید پس احتمالا نرم‌افزار تخصصی طراحی هم لازم دارید و اگر خودتان دانش طراحی نداشته باشید این خطر هست که پروژهٔ عزیزتان را بدتر خراب کنید. اگر یک طرح حرفه‌ای لازم دارید که می‌خواهید مرتبا ویرایشش کنید بد نیست به گزینه‌ای مثل  سرویس Canva فکر کنید.

 


برای ثبت سفارش طراحی

 

گرافیکی با شماره های ما تماس

 

حاصل فرمایید . 

 

 

09397725495

 

منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do