چرا نباید هر حرفی را به طراح گرافیک گفت ؟

 

۱۳. نگویید: «می‌شود لوگو را خودت از سایت بگیری؟»
چرا؟ ذخیره یا گرفتنِ اسکرین‌شات لوگو از روی سایت شرکت ، یا صفحه فیسبوک یا هر منبع آنلاین دیگری اساسا کیفیت به‌دردبخوری به‌دست نمی‌دهد ، به ویژه برای پروژه‌های چاپی . لوگو باید رزولوشن خوبی داشته باشد تا در طرح واضح و تمیز نمایان شود؛ و رزولوشن لازم برای وب و چاپ با هم تفاوت دارد . فرمت ایده‌آل برای تحویل طراحی لوگو ، فایل وکتور است که می‌توان آن را به هر اندازهٔ کوچکتر یا بزرگتری رساند بدون آنکه در کیفیتش تغییری پیدا شود. فرمت‌های متداول فایل وکتور ، AI (فایل منبع Adobe Illustrator) و EPS است . اگر خودتان نمی‌توانید ، طراح اصلی لوگوی شما باید بتواند یک فایل مناسب برایتان فراهم کند.

 

طراح گرافیک


۱۴. نگویید: «چطور است برگردیم به همان ایدهٔ اولیه‌ات؟»
چرا؟ طراح برای این طراح شده که توانایی هنری و فنی لازم برای انجام کارِ خوب را دارد. به جای اینکه نسخه‌های مختلفی از یک ایدهٔ طرح طلب کنید، گاهی بهتر است به طراح‌تان اعتماد کنید. بعد از اینکه توضیح دادید چه لازم دارید، بگذارید طراح خودش بهترین طرحش را پیدا کند. بعد خوب و با دقت به طرح نگاه کنید – مثلا یکی-دو روزی رویش فکر کنید یا آن را به یک نفر دیگر که کمی با طراحی یا صنعت شما آشنایی دارد نشان بدهید – و مطمئن شوید تغییراتی که در نظرتان است واقعا لازم و قابل توضیح است. وقتی طرح اولیه دقیقا همان چیزی است که خواسته‌اید، بهتر است وقت طراح‌تان را با آزمایش‌های بی‌پایان هدر ندهید.

 

بررسی اینکه چرا نباید هر حرفی را به طراح گرافیک گفت ؟


۱۵. نگویید: «من طراحی را برایت در مایکروسافت ورد/ پینت / پابلیشر شروع کردم، می‌توانی برایم تکمیلش کنی؟»
چرا؟ با آنکه برنامه‌هایی که از قبل روی کامپیوترتان نصب هستند کاملا برای کارهای عادی و روزمره مناسب‌اند ، ولی برای پروژه‌های طراحی حرفه‌ای ساخته نشده‌اند . نه شما و نه طراح‌تان نمی‌توانید آن کیفیتی را که دنبالش هستید مثلا از یک برنامهٔ آفیس بیرون بکشید. به همین خاطر است که طراحان از نرم‌افزارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند. بهتر است بگذارید از ابتدا تا انتها از ابزارهای خودشان استفاده کنند  –  اینطوری از محصول نهایی هم خیلی راضی‌تر خواهید بود.

 

 


منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do