graphic and print

طراحی بروشور کارت ویزیت تراکت لوگو کاتالوگ

طراحی بروشور کارت ویزیت تراکت لوگو کاتالوگ - انجام امور گرافیکی - طراحی آنلاین - طراحی سفارشات تبلیغاتی - طراحی پست های اینستاگرام - چاپ و تبلیغات

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

vcbcvb

cvbcvbcvb

 

 

cvb  

 

cvbvcbvc

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

سفارش چاپ افست یا سفارش چاپ دیجیتال

 

سفارش چاپ افست یا سفارش چاپ دیجیتال ؟!

 

چگونه می‌توان بین چاپ افست و دیجیتال ، روش مناسب را انتخاب کرد؟
چاپ دیجیتال و چاپ افست را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم؛ با این وجود ممکن است همچنان این سوال برایتان مطرح باشد که مناست‌ترین روش برای کار چاپی شما کدام است؟ به همین دلیل در ادامه‌ی این مقاله به بیان نکات و سوالات خاصی که می‌تواند به شما در این انتخاب کمک کند می‌پردازیم.

 

سفارش چاپ افست

 

1- حجم :

حجم پروژه شما به چه میزان است؟

اگر پروژه شما بزرگ بوده و تیراژ بالایی دارد، چاپ افست مناسب است و به شما محصول چاپی با کیفیت و با هزینه‌ی کمتری را ارائه می‌دهد.

 

2- زمان :

آیا عجله دارید؟
اگر قصد چاپ در لحظه‌ی آخر را دارید از چاپ دیجیتال استفاده کنید، در چاپ افست به دلیل تهیه‌ی زینک و پلیت زمان بیشتری مورد نیاز است.

 

3- متریال سطح چاپ شونده :

قصد چاپ بر روی چه متریالی را دارید؟

آیا قصد دارید کارت تجاری با متریال خاصی چاپ کنید؟ یا قصد دارید کار چاپی در اندازه و برش خاصی داشته باشید؟ چاپ دیجیتال نسبت به قبل منعطف‌تر شده است اما هنوز هم به پای چاپ افست نمی‌رسد. چاپ افست توان چاپ بر روی متریال‌های مختلف در سایز و برش‌های گوناگون را دارد.

 

سفارش چاپ افست

 

تاثیر رنگ در سفارش چاپ افست یا سفارش چاپ دیجیتال ؟!

4- رنگ :

آیا رنگ خاصی مد نظر شما است؟

اگر رنگ خاصی برای پروژه شما لازم است و نیاز دارید که از سیستم تطابق پنتون استفاده کنید چاپ افست را انتخاب کنید زیرا چاپ دیجیتال تنها بهترین رنگ مشابه را به شما ارائه می‌دهد.

 

5- نمونه‌ی اولیه :

آیا باید نمونه‌های اولیه‌ی خود را مشاهده کنید؟

اگر قصد دارید که پیش از ادامه‌ی چاپ پروژه‌ی خود در ابتدا نمونه‌ی چاپی اولیه را ببینید تا از کیفیت و استانداردهای مورد نظر اطمینان حاصل نمایید، چاپ دیجیتال برتری دارد. زیرا در چاپ افست، به دلیل تهیه‌ی صفحه و ترکیب رنگی، ارائه‌ی نمونه‌ی رنگی برای شما خیلی هزینه‌بر خواهد بود.

 

گرچه سلایق فردی نقش مهمی دارند، اما با دانستن تفاوت‌های بین چاپ دیجیتال و چاپ افست می‌توانید تصمیم صحیح‌تری برای انتخاب چاپ خود بگیرید. اگر هنوز هم در این انتخاب دچار تردید هستید و نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از طریق شماره 41915-021 با کارشناسان فروش چاپ آقا تماس حاصل فرمایید.

 

برای سفارش خدمات چاپ نظیر چاپ فوری ، چاپ ارزان و انواع سفارشات چاپی با ما تماس بگیرید .

09397725495

 


منبع : https://www.chapagha.com/blog/digital-vs-offset-printing/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

نحوه کار چاپ افست

 

 

نحوه کار چاپ افست


تکنولوژی چاپ افست تا حدودی پیچیده می باشد. در این ماشین برای چاپ هر رنگ بر روی کاغذ از سه استوانه ی اصلی استفاده می‌شود. به دور غلطک اول صفحه ای فلزی از جنس آلومینیوم که به آن پلیت یا زینک میگوید پیچیده می شود. این صفحه ی فلزی قبلاً در واحد پیش از چاپ موسوم به لیتوگرافی ساخته شده است. در لیتوگرافی فایلی که برای چاپ ارسال شده است به چهار رنگ تشکیل دهنده ی آن (CMYK) تقسیم می شود و این رنگ ها بر روی سطح ورقه ی آلومینیومی چاپ میشود. جنس سطح زینک به گونه ایست که به هیچ عنوان مرکب را به خود جذب نمیکند اما آب را به خود جذب می کند. جنس بخش پلیمری دقیقاً برعکس عمل می کند یعنی مرکب را جذب کرده و آب را به خود جذب نمی کند. غلطک زینک بسته به تصویری که با مواد پلیمری بر سطح آن نقش بسته مرکب را از غلطک جذب می کند و در سایر بخش ها فقط مرطوب می شود. سپس این رنگ جذب شده را به غلطک پایینی که از جنس لاستیک می باشد منتقل می کند این غلطک هم بر روی کاغذ میچرخد و مرکب را به سطح کاغذ منتقل می کند. غلطک زیرین وظیفه ی فشار دادن کاغذ به غلطک لاستیکی را بر عهده دارد.

چاپ افست
قیمت گذاری در نحوه کار چاپ افست


معمولا قیمت های کار چاپی بر اساس دورماشین چاپ تعیین می گردد، یعنی از یک برگ الی ۵۰۰۰ برگ یک دور ماشین محاسبه می گردد و قیمتشان یکی می باشد و ۵۰۰۰ برگ به بالا هر ۱۰۰۰ برگ یک قیمت و یا قیمت گذاری بصورت پلکانی انجام می گیرد: از یک برگ الی ۲۰۰۰  برگ، از ۲۰۰۰ برگ الی ۳۰۰۰ برگ، از ۳۰۰۰ برگ الی ۴۰۰۰، از ۴۰۰۰ برگ الی ۵۰۰۰ و از ۵۰۰۰ برگ به بالا هر کدام یک قیمت، قیمت گذاری ها متفاوت است و بسته به سیستم هر چاپخانه این قیمت گذاری ها تعین می شود. همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که با توجه به اینکه هزینه ی ساخت زینک نیز ثابت می باشد یعنی از یک برگ تا ۵۰۰۰ برگ هزینه ثابت می باشد پس در نتیجه به تیراژ کار بستگی پیدا نمیکند یعنی با افزایش تیراژ چاپ هزینه ی چاپ هر برگ کاهش می یابد.به همین دلیل از چاپ افست برای چاپ در تیراژ های پایین استفاده نمی شود.

 

سفارش چاپ افست

 

هر چه سایز ماشین چاپ بزرگتر قیمت دستمزد کار چاپی آن نیز بیشتر می گردد، بنابراین شخص سفارش دهنده باید سایز کار و تیراژ آن را مد نظر قرار بدهد، بطور مثال: یک کار چاپی در سایز A4  با تیراژ ۵۰۰ هزار نسخه را می توان هم با ماشین یک ورقی چاپ کرد و هم با ماشین دوورقی، با توجه به اینکه یک دستگاه کار چاپی ۵۰۰۰ نسخه است پس در ماشین دوورقی دو برگ همزمان چاپ میشود که تیراژ نهایی ما ۲۵۰,۰۰۰ برگ است که اگر تقسیم بر ۵۰۰۰ برگ کنیم، ۵۰ دستگاه کار چهاررنگ یک وررقی می شود با فرض اینکه هر دستگاه چاپ چهاررنگ یک وررقی ۱۰۰,۰۰۰ تومان باشد جمع آن مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان می شود، حال اگر همین کار در یک ماشین چاپ دوورقی انجام شود در هر چاپ چهار برگ همزمان چاپ می شود که تیراژ نهایی ما ۱۲۵,۰۰۰ برگ می شود که اگر تقسیم بر ۵۰۰۰ برگ کنیم، ۲۵ دستگاه کار چهاررنگ دوورقی می شود، با فرض اینکه هر دستگاه چاپ چهاررنگ دو وررقی ۱۶۰,۰۰۰ تومان باشد مجموعا مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان می شود، پس با توجه به محاسبات گفته شده می توانیم بگوییم یک کار  A4 در تیراژ ۵۰۰ هزار برگ را اگر با یک ماشین چاپ دوورقی چهاررنگ چاپ کنیم با صرفه تر است، حال اگر همین کار در تیراژ ۱۰ هزار برگ بود نتیجه ای را بر خلاف محاسبه انجام شده را می دهد.

 

 


منبع : https://www.chapmatin.com/چاپ-افست/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

انواع چاپ افست

 

 

انواع چاپ افست


از چاپ افست امروز بطور گسترده برای انواع چاپ کتاب ، چاپ سررسید اختصاصی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ بروشور ، چاپ پوستر ، چاپ سربرگ ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ ست اداری ، چاپ پاکت نامه و در کل هرچیزی که نیاز این را دارد بر روی کاغذ با تیراژ بالا که معمولا بیش از ۱۰۰۰ عدد یا بیشتر و با کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دستگاه های چاپ افست بسته به مدل و یا همان نوع شرکت سازنده ، سایز چاپ و تعداد رنگ بکار رفته که به اصطلاح برج های رنگ گفته می شود تقسیم بندی می شوند که بطور مختصر به شرح  بعضی از آنها می پردازیم.

 

چاپ افست

 

۱- براساس سایز چاپ

ابعاد دستگاه ها نیز بر این اساس سایز چاپ متفاوت می باشند. دستگاه هایی که برای چاپ افست بکار می رود، چاپ هایی با سایزهای ۵*۳۵ سانتیمتر تا ۱۰۰*۷۰ و یا حتی در موارد محدودی تا سایز ۱۴۰ *۱۰۰ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نکته بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود دستگاههای با ابعاد مختلف باید دقیقا محاسبه شود که کار چاپی ما با کدام یک از این دستگاهها به صرفه تر می باشد زیرا که هرچه تیراژ چاپ بالاتر ، از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد.

بعنوان مثال کاری که با ابعاد ۲۵×۳۵ و تیراژ ۱۰۰۰۰  باشد را می توانیم هم با دستگاه ۵۰ ×۷۰ بصورت دو دور و هم با دستگاه ۱۰۰×۷۰ بصورت یک دور چاپ کنیم. که چاپ با دستگاه ۱۰۰×۷۰ بسیار به صرفه تر می باشد. البته باید هزینه زینگ و فیلم نیز در نظر گرفته شود.

 

۲- بر اساس تعداد رنگ دستگاه

دستگاه ها معمولا بصورت تک رنگ ، دوررنگ ، چهاررنگ ، پنج رنگ ، شش رنگ ، هشت رنگ و … که شرکتهای سازنده براساس نیاز شما می تواند تعداد رنگهای آنها را نیز بیشتر بکند.

در چاپ افست هر رنگ به بطور جداگانه بر روی کاغذ چاپ میشود و در نهایت عمل ترکیب رنگ بر روی کاغذ صورت میگیرد . برخی از دستگاه های چاپ افست دارای یک ستون(برج) رنگ هستند یعنی در هر بار مکش کاغذ فقط می توانند یک رنگ را روی کاغذ چاپ کنند.اما بطور کلی برای چاپ کارهای تمام رنگی از ماشین های چاپ چهار رنگ اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی به اصطلاح دارای چهار برج رنگی می باشد که می تواند طیف وسعی از رنگ ها را بر روی کاغذ چاپ کند. که هر برج رنگ توانایی چاپ یک رنگ از چهار رنگ اصلی را داراست.

 

چاپ افست

 

به این چهار رنگ به اصطلاح CMYK گفته می شود. این حروف اختصار نام چهار رنگ اصلی به زبان آلمانی است، که با استفاده از این چهار رنگ همه رنگ ها ساخته می شوند که این رنگ ها شامل چهار رنگ فیروزه ای یا سایان (Cyan)ارغوانی یا مجنتا (Magenta) رنگ زرد یا یلو (Yellow) و رنگ سیاه یا کلید (Black or key)  می باشد.

 

در چاپ افست ما می توانیم از یک برج رنگی دستگاه، ۱۰ طیف رنگی مختلف چاپ کنیم. در ماشینهای چاپ افست برای هر رنگ یک ستون چاپ که متشکل از سیلندر بستن زینک و غلطک های رنگ می باشد.

 

تعداد رنگ های بکار رفته در ماشین چاپ ، دارای کاربردهای متفاوتی نیز می باشند ، مثلا چابگر های تک رنگ برای چاپ متن کتاب ، چاپ سربرگ ، چاپ پاکت نامه و … بکار می رود و ماشین های چاپ دو رنگ برای متن هایی که معمولا دو رنگ هستند و یا چاپ سررسید ها بکار می رود. البته دیده شده برای چاپ کارهای تمام رنگی، از ماشین های تک رنگ هم نیز استفاده شده است که این روش غالبا مورد رضایت قرار نمی گیرد زیرا که هر بار باید یک طیف رنگی آن چاپ شود که این امر سبب بروز هرچه بیشتر خطا در کار می شود.

 

 

برای ثبت سفارش چاپ

 

و تبلیغات با شماره های ما تماس

 

حاصل فرمایید . 

 

09397725495


منبع : https://www.chapmatin.com/چاپ-افست/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

چاپ افست

 

 

چاپ افست

 

چاپ افست نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی‌گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌است. در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد. زینک را به دور نخستین استوانه می‌پیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد. کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت کار ماشین‌های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد. از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست درجهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است.

 

چاپ افست


علم شیمی نقش مهمی در چاپ افست دارد ، چاپ افست تقابل بین آب و مرکب است که بر روی سطح پلیت که صفحه ای از جنس آلومینیوم می‌باشد صورت می‌پذیرد که اصطلاحاً در چاپ افست به این صفحه زینک گفته می‌شود سطح رویی این صفحه توسط روش‌های الکتروشیمیایی اکسید شده‌است و تبدیل به اکسید آلومینیوم گردیده‌است تا سختی و مقاومت شیمیایی آن بالا رود. سطح رویی زینک را با مواد پلیمری حاوی مواد حساس به نور نمک‌های دیازونیوم پوشش می‌دهند. زینک توسط نور ماورای بنفش یا لیزر نوردهی می‌شود تا تصویر بر روی آن ایجاد گردد سپس توسط یک محلول قلیایی شستشو می‌شود تا ماده پلیمری در نقاط نور خورده از روی سطح زینک برداشته شود بدین طریق دو ناحیه بر روی سطح زینک ایجاد می‌شود (نواحی آب دوست و نواحی چربی دوست)، نواحی تصویری روی سطح زینک که از ماده پلیمری تشکیل شده‌است چربی دوست و جاذب مرکب و نواحی دیگر آب دوست و جاذب رطوبت می‌باشد. برای آنکه در نواحی غیر تصویری سطح زینک، لایه نازکی از آب وجود داشته باشد تا از نفوذ مرکب به آن جلوگیری شود باید کشش سطحی آب ورودی به سطح زینک را کاهش داد که معمولاً با اضافه کردن موادی مانند ایزو پروپیل الکل این کار صورت می‌گیرد. همچنین آب موجود در ماشین چاپ که قسمتهای غیر تصویری را پوشش می‌دهد که اصطلاحاً محلول مرطوب‌کننده نامیده می‌شود باید دارای خاصیت اسیدی باشد و PH آن در محدوده۴/۸–۵/۲ باشد که با استفاده از یک محلول بافری به نام داروی آب و اضافه کردن به محلول مرطوب‌کننده صورت می‌پذیرد.

 

چاپ افست

 

هر کدام از دستگاه های چاپ افست دارای سایزهای مختلف چاپ می‌باشد که این سایزهای عبارتند از: ۲۵در۳۵، ۳۵در۵۰، ۵۰در۷۰، ۱۰۰ در ۱۴۰. که هر کدام از این سایزها با دستگاه مربوط به خود چاپ می‌شود که اسم این دستگاهای افست عبارتند از (دستگاه نیم ورقی ، یک ورقی ، دو ورقی و چهار ورقی) در چاپ افست هر رنگ یک ستون جداگانه دارد که تشکیل شده از سیلندر بستن زینک و غلتک. در چاپ افست چهار رنگ یک کار چهار رنگ فقط یک بار از زیر دستگاه رد می‌شود که این باعث کیفیت بالای کارهای چاپی در افست چهار رنگ نسبت به دورنگ می‌باشد.

 

مزایای چاپ افست

مزایای چاپ افست می‌توان به سرعت کار و دقت ماشین اشاره کرد که باعث می‌شود کارهای چاپی با سرعت و سفارش چاپ در تیراژهای بالا انجام شود. در این روش، آب و مرکب در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. دستگاه چاپ افست قابلیت چاپ متون و تصاویر را با بهتریت کیفیت دارد که این کار با انطباق سیلندر لاستیکی با بافت سطح چاپ انجام می‌شود و به دلیل عدم تماس مستقیم بین صفحه فلزی زینک و سطح چاپ، این دستگاه مدت عمر طولانی تری نسبت به سایر دستگاه‌های چاپ دارد.

 

در چاپ افست ، با استفاده از زینک و مرکب‌های باکیفیت ، می‌توان تعداد کارهای چاپی را تا مرز یک میلیون تیراژ نیز انجام داد که از نظر قیمت نسبت به چاپ دیجیتال با صرفه تر است..

 

می‌توان کتاب‌های ادبی نفیس ، چاپ اوراق اداری‌ ، کتاب راهنما ، کاتالوگ‌ ، تمبر ، کارتن مقوایی‌ و پلیت‌های فلزی ، انواع لیبل ، مجله ، انواع فرم ، بروشور ، روزنامه ، پوستر ، نقشه‌ و … مورد استفاده قرار بگیرد. سنسورهای که برای چاپ افست استفاده می‌شود دارای سیستم مرکب زنی هوشمند است که مقدار لازم مرکب برای هر کار را قبل از شروع چاپ تنظیم می‌کند . این امر موجب صرفه جویی در کاغذ می‌شود .

 

چاپ افست

 

افست یکی مهمترین روش‌های چاپ در تبلیغات می‌باشد؛ که در آن، نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برگردانده و آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. دستگاهی که برای این نوع چاپ استفاده می‌شود سه استوانه دارد. در این روش چاپ ابتدا مطالب مورد نظر بر روی صفحه‌ای آلومینیمی به نام زینک منتقل می‌شوند و سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به سمت خود جذب کنند و زینک را به دور نخستین استوانه بپیچد. طرح مورد نظر بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم، بر می‌گردد . کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم دریافت می‌کند.

 

انجام تمامی خدمات چاپ در شبکه چاپ 

ثبت سفارش  : 09397725495

 

 


منبع : https://fa.wikipedia.org/wiki/چاپ_افست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

محتوای سریالی نحوه برخورد با طراح گرافیک

 

آخرین بخش محتوای سریالی نحوه برخورد با طراح گرافیک

 

۱۹. نگویید: «هرموقع خواستم می‌شود ایمیل یا زنگ بزنم؟»
چرا؟ هیچکس – حتی آزادکارها یا شب‌کارها – تلفن و ایمیل‌شان را شبانه‌روزی جواب نمی‌دهند. طراح هم برای خودش برنامه دارد (حتی اگر در خانه با لباس راحتی کار کند) و اغلب هزمان با چند مشتری کار می‌کند. قرار نیست هر لحظه که اراده کردید بتوانید طراح را گیر بیاورید ، ولی قاعدتا در ساعات کاری‌اش جواب شما را خواهد داد. اگر نگران راحتیِ ارتباط هستید، حتما ساعت کاری‌اش را از او بپرسید (و مهم‌ترین پیام‌هایتان را به این زمان محدود کنید) و شیوه ارتباط مورد ترجیحش را هم بپرسید.

 


۲۰. نگویید: «متخصص تویی. نمی‌شود از جادوی خلاقیت خودت استفاده کنی؟»
چرا؟ خب… این حرف هم درست است و هم نیست. طراح ، متخصص خلق طرح‌های زیبا و کاربردی از روی راهنمایی‌ها و معیارهای شما است (یا قرار است باشد) . ولی همانطور که در نکته‌های قبلی هم گفتم، اینکه پایه‌ای برای شروع کار وجود داشته باشد فرایند را خیلی راحت‌تر می‌کند : یک شرح جزئیات خلاق اگر داشته باشید که ایده‌آل است، اما حتی چیزی به سادگیِ معرفی چند نمونه طراحی که دوست دارید و ندارید هم خیلی کمک می‌کند. دوستی، مسئله را اینطور بیان کرد:


«جملهٔ ‘متخصص تویی ، ریش و قیچی دست خودت’ اساسا می‌گوید که ما (به عنوان مشتری) از تو می‌خواهیم ذهن ما را بخوانی و چیزی به ما بدهی که حتی خودمان نمی‌دانیم که می‌خواهیم. این فشار زیادی روی گرافیست می‌گذارد… و مسئلهٔ بزرگتر ، میزان آزادی است که به طراح داده می‌شود. این جمله به ما آزادی نامحدودی می‌دهد تا داستانی که کسی بهتر از شما نمی‌داند را به شکل دلخواه‌مان روایت کنیم. در واقع ممکن است ما پیکاسو تحویل بدهیم ، ولی شما کمال‌‌الملک می‌خواسته‌اید.»


جمع‌بندی
مشتری‌ای که کار با خودش را آسان می‌کند – یعنی واضح و مودبانه چیزی که می‌خواهد را می‌گوید و انتظارات را از پیش مشخص می‌کند و آمادهٔ همکاری است – معمولا بهترین نتیجه را از طراحش می‌گیرد.

و طراحانی که چنین خصوصیاتی داشته باشند هم مشتری‌های راضی‌تری خواهند داشت . بیشتر طراحان با رغبت حاضرند شما را در فرایند ناشناخته طراحی راهنمایی کنند و به سوالاتتان پاسخ دهند ، و هیچ چیز به این اندازه خوشحالشان نمی‌کند که بپرسید توصیهٔ خودشان چیست .

 

برای ثبت سفارشات طراحی و چاپ با کمترین قیمت با ما تماس بگیرید 

09397725495


منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

قوانین طراحی آنلاین و برخورد با گرافیست حرفه ای

 

 

قوانین طراحی آنلاین و برخورد با گرافیست حرفه ای

 

 

۱۶. نگوید: «نمی‌توانم پولی پرداخت کنم، ولی حسابی شناخته می‌شوی. خوب است؟»
چرا ؟ طراحان هم مثل هر کس دیگری مایل‌اند که دیده و شناخته شوند ، ولی قبض و اجاره را با معروفیت نمی‌شود پرداخت . به ویژه طراحان آزاد ، هیچکدام از مزایای کارمندی سنتی را ندارند – مالیات و بیمه‌شان را باید خودشان بدهند، تجهیزات و وسایل‌شان را خودشان بخرند، گاهی یک دفتر شخصی را بگردانند ، و از این قبیل . همهٔ این‌ها خرج دارد (جدا از اینکه خود زندگی هم خرج دارد!) و طراح موقعی که دستمزدش را تعیین می‌کند همهٔ این‌ها را باید در نظر بگیرد. پس کار رایگان برای مزایای غیرپولی معمولا پیشنهاد قابل قبولی نیست.

 

طراح گرافیک


۱۷. نگویید: «وقتی طرح را تمام کردی، هرچقدر بخواهیم اصلاح می‌کنیم، درست است؟»
چرا؟ خیلی از طراحان برای بازبینی محدودیت یا فرمول دستمزد اضافه تعیین می‌کنند چون پروژه ممکن است هیچ‌وقت تمام نشود – همیشه یک چیزی هست که اضافه شود یا دستکاری کوچکی انجام شود. البته معقول است که چند دور بازبینی روی طرح داشته باشید؛ این عادی است، و بیشتر طراحان با رغبت با شما همکاری می‌کنند تا پروژه تا جای ممکن به «ایده‌آل» نزدیک شود… ولی در حد معقول. یادتان باشد که حتی بعضی تغییرات کوچک هم ممکن است وقت زیادی بگیرد، و هرچقدر تغییرات بیشتری درخواست کنید، زمان تحویل پروژه عقب‌تر می‌افتد.

 

بخشی از قوانین طراحی آنلاین و برخورد با گرافیست حرفه ای


۱۸. نگویید: «پروژهٔ [خاص و پیچیده‌ی] من چقدر خرج برمی‌دارد؟»
چرا؟ چون جوابش به آن سادگی که شما فکر می‌کنید هم نیست، و برای هر پروژه‌ای (و هر طراحی) فرق می‌کند. به قول دوستی، پرسیدن اینکه «یک پروژه طراحی چند می‌شود؟» مثل این است که از یک املاکی بپرسی «خانه چند است؟» جوابش این است که بستگی دارد… به خیلی چیزها. به این خاطر که قیمت‌گذاری یک پروژه یک فرایند صفر و صدی نیست. بیشتر طراحان باید یک شرح مفصل از پروژهٔ شما داشته باشند تا بتوانند قیمتی بدهند. عوامل زیادی هست، از جمله اینکه کار چقدر پیچیده است، چقدر سریع آن را می‌خواهید، چه نوع قالب‌ها و فایل‌هایی می‌خواهید تحویل بگیرید، کجا و چطور قرار است چاپ و/یا منتشر شود، و خیلی چیزهای دیگر. وقتی به سراغ طراح می‌روید، قبل از اینکه نرخ بخواهید اول جزئیات پروژه را به او ارائه بدهید تا تخمینِ حساب‌شده‌تر و دقیق‌تری تحویل بگیرید.

 

در پازل گرافیک ما خدمات سفارش طراحی ، سفارش چاپ و هر گونه خدمات دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را با هزینه های باور نکردنی انجام می دهیم . کافیست با ما تماس بگیرید تا هیجان زده شوید !

09397725495


منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

چرا نباید هر حرفی را به طراح گرافیک گفت

 

چرا نباید هر حرفی را به طراح گرافیک گفت ؟

 

۱۳. نگویید: «می‌شود لوگو را خودت از سایت بگیری؟»
چرا؟ ذخیره یا گرفتنِ اسکرین‌شات لوگو از روی سایت شرکت ، یا صفحه فیسبوک یا هر منبع آنلاین دیگری اساسا کیفیت به‌دردبخوری به‌دست نمی‌دهد ، به ویژه برای پروژه‌های چاپی . لوگو باید رزولوشن خوبی داشته باشد تا در طرح واضح و تمیز نمایان شود؛ و رزولوشن لازم برای وب و چاپ با هم تفاوت دارد . فرمت ایده‌آل برای تحویل طراحی لوگو ، فایل وکتور است که می‌توان آن را به هر اندازهٔ کوچکتر یا بزرگتری رساند بدون آنکه در کیفیتش تغییری پیدا شود. فرمت‌های متداول فایل وکتور ، AI (فایل منبع Adobe Illustrator) و EPS است . اگر خودتان نمی‌توانید ، طراح اصلی لوگوی شما باید بتواند یک فایل مناسب برایتان فراهم کند.

 

طراح گرافیک


۱۴. نگویید: «چطور است برگردیم به همان ایدهٔ اولیه‌ات؟»
چرا؟ طراح برای این طراح شده که توانایی هنری و فنی لازم برای انجام کارِ خوب را دارد. به جای اینکه نسخه‌های مختلفی از یک ایدهٔ طرح طلب کنید، گاهی بهتر است به طراح‌تان اعتماد کنید. بعد از اینکه توضیح دادید چه لازم دارید، بگذارید طراح خودش بهترین طرحش را پیدا کند. بعد خوب و با دقت به طرح نگاه کنید – مثلا یکی-دو روزی رویش فکر کنید یا آن را به یک نفر دیگر که کمی با طراحی یا صنعت شما آشنایی دارد نشان بدهید – و مطمئن شوید تغییراتی که در نظرتان است واقعا لازم و قابل توضیح است. وقتی طرح اولیه دقیقا همان چیزی است که خواسته‌اید، بهتر است وقت طراح‌تان را با آزمایش‌های بی‌پایان هدر ندهید.

 

بررسی اینکه چرا نباید هر حرفی را به طراح گرافیک گفت ؟


۱۵. نگویید: «من طراحی را برایت در مایکروسافت ورد/ پینت / پابلیشر شروع کردم، می‌توانی برایم تکمیلش کنی؟»
چرا؟ با آنکه برنامه‌هایی که از قبل روی کامپیوترتان نصب هستند کاملا برای کارهای عادی و روزمره مناسب‌اند ، ولی برای پروژه‌های طراحی حرفه‌ای ساخته نشده‌اند . نه شما و نه طراح‌تان نمی‌توانید آن کیفیتی را که دنبالش هستید مثلا از یک برنامهٔ آفیس بیرون بکشید. به همین خاطر است که طراحان از نرم‌افزارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند. بهتر است بگذارید از ابتدا تا انتها از ابزارهای خودشان استفاده کنند  –  اینطوری از محصول نهایی هم خیلی راضی‌تر خواهید بود.

 

 


منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

رفتار و اصول طراحی گرافیک طراحان گرافیک

 

 

رفتار و اصول طراحی گرافیک طراحان گرافیک

 

۱۰. نگویید: «من کسی را می‌شناسم که با نصف این قیمت کار می‌کند. می‌شود نرخت را اصلاح کنی؟»
چرا؟ طراح گرافیک دستمزدش را برحسب نکات مختلفی تعیین می‌کند: محل، هزینهٔ زندگی، سبک، مهارت، تجربه، و خیلی چیزهای دیگر. هر طراحی مجموعه توانایی‌ها و قدرت‌های مختلفی برای ارائه دارد و هیچ فرمول مشخصی برای تعیین دستمزد مناسب و «عادلانه» وجود ندارد.
ولی در کل همانقدر آش می‌خورید که پول بدهید، پس باید ببینید کدام ویژگی‌های طراح برایتان مهم است (سرعت؟ کیفیت؟ اصالت؟ شهرت؟ شخصیت؟) و البته نمی‌گوییم دستمزد قابل مذاکره نیست، ولی اگر در اولین برخوردتان با طراح سعی کنید کارش را پایین بیاورید ـ یعنی قیمت کمتری پیشنهاد بدهید و همان کیفیت را بخواهید ـ تاثیر منفی و نامحترمانه‌ای در نظر طراح دارد.

 

طراحی گرافیک

 

۱۱. [وسط پروژه] نگویید: «راستی این موارد مرتبط دیگر را هم علاوه بر طرح اولیه می‌خواهم. می‌شود انجامش دهی؟»
چرا؟ گسترش دادن پروژهٔ طراحی در وسط کار آن هم بعد از توافق بر سر موارد مشخص (مثل توافق روی یک پکیج لوگو، و بعد درخواست اضافی برای کارت ویزیت و سربرگ،) از دید طراح یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید – به‌خصوص اگر انتظار داشته باشید با همان دستمزد اولیه این کار را بکند. در اینجاست که شرح درخواست (دوباره) به کار می‌آید. گنجاندن کل گسترهٔ پروژه در شرح درخواست کمک می‌کند که شما و طراح هماهنگ باشید و بتوانید وقت و بودجه‌تان را متناسب با هم برنامه‌ریزی کنید.

 

رفتار و اصول طراحی گرافیک طراحان گرافیک

۱۲. نگویید: «می‌توانی چشمگیرش کنی؟»
چرا؟ متاسفانه طراح بلد نیست ذهن شما را بخواند. در نتیجه وقتی که می‌خواهید مثلا روی طراحی ست اداری یا طراحی بروشور محصولات راهنمایی یا بازخورد بدهید، سعی کنید تا جای ممکن واضح حرف بزنید. طراح شما منظورتان از توصیف‌های گنگی مثل «توی چشم باشد» یا «مدرن» یا «شیک» را نمی‌فهمد، مگر اینکه با شرح جزئیات یا نشان دادن مثال‌هایی شبیه چیزی که می‌خواهید دقیقا بگویید که منظورتان از این توصیف‌ها چیست و دنبال چه هستید.

 

 


منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی

حرف هایی که به طراح گرافیک نباید گفت

 

بخشی دیگر از حرف هایی که به طراح گرافیست نباید گفت !

 

۷. نگویید: «می‌شود کاری کنی که دقیقا شبیه [کار یک طراح دیگر] شود؟»
چرا؟ جدا از مساله مالکیت حقوق اثر، مساله اخلاق هم در میان است. هیچ طراحی نباید با کپی کردن کار هنرمند دیگری راحت باشد، و شما هم نباید چنین انتظاری از کسی داشته باشید. سعی کنید نکته‌هایی که نظرتان را جلب کرده به طراح نشان بدهید و بگذارید با الهام از آنها کار خودش را بسازد.

 

طراحی گرافیک


۸. نگویید: «می‌شود این عکسی که از اینترنت پیدا کردم را کار کنی؟»
چرا؟ کمک گرفتن از گوگل یا جستجوگرهای دیگر برای یافتن عکس گاهی مشکل‌ساز می‌شود. مثلا مشابه مورد قبلی ممکن است مشکل مالکیت معنوی پیش بیاید. و به علاوه احتمالا این تصویر اصلا در طرح شما قشنگ نمی‌شود چون رزولوشن پایینی دارد.

 

نکته آخر حرف هایی که نباید به طراح گرافیک گفت


۹. نگویید: «آیا می‌شود این را تا فردا تمام کنی؟»
چرا؟ چون طراحی گرافیک یک فرایند آنی نیست که با چند کلیک موس تمام شود. هر پروژه‌ای فرایند و زمان خودش را می‌طلبد. در واقع بعضی طرح‌ها ممکن است یک روزه سر هم شود ولی بعضی دیگر خیلی خیلی بیشتر زمان می‌برد. اگر یک طراح گرافیک را می‌خواهید به کار بگیرید، محدودیت‌های زمانی‌تان را به او اطلاع بدهید و یک تخمین واقع‌گرایانه از زمان انجام کار از او بخواهید. رعایت این نکته برای طراحی پوستر یا طراحی تراکت تبلیغاتی شما بسیار مفید خواهد بود .

 

 


منبع : https://faranesh.com/blog/486-20-things-shouldnt-say-to-graphic-designer-but-you-do

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی